Ако сте един от тези, които имат (не)щастието да ползват домашен телефон от Глобул (Теленор), вероятно ви е направило впечатление, че при сваляне на слушалката от зарядното и опит за набиране на произволен номер, включително и сервизния 123, се чува записано съобщение, което ви уведомява, че можете да ползвате телефона само в „офис зоната“. Каквото и да означава това! Като времето на изчакване „да се освободи линията“ трае от десет минути до половин час. А понякога и повече.
Вероятно също така ви е направило впечатление, че персоналът в магазините на фирмата, а често и в Call-центъра, е трогателно некомпетентен. И за него (персонала) е по-важно да ви продаде най-новия лъскав смартфон, но не и да ви обясни как да работите с него.
По-късно намерих информация, че по някаква странна логика (на Глобул) телефонът трябва да се „позиционира“, т. е. да се определи къде се намира. Защо такова „позициониране“ не е необходимо за другите мобилни телефони, след като SIM картата е на практика една и съща, е тайна, на която вероятно не може да отговори дори авторът на „гениалната“ идея.Многократно питах и в магазините, и в Call-центъра, какво трябва да се направи, за да мога да ползвам телефона по предназначение когато на мен ми трябва, а не когато Глобул ми позволи. Отговорите, които получавах, варираха от „сигурно не правите нещо както трябва“ до „може да имате заглушаване на сигнала вкъщи“.
Та номерът е да се набере безплатен номер 1717, който активира процеса на „позициониране“. Можете да изслушате съобщението, според което ако до 1 час положението не се подобри, трябва да звъннете на 123 и да съобщите за проблема. Реално няма смисъл - по-добре наберете отново 1717. Може да се наложи да го направите няколко пъти - при мен сработи след шестия опит. Особеност - след набиране на 1717 можете да наберете произволен номер, но след час нещата пак да не работят. Така че набирайте 1717 докато „уморите“ системата и тя разбере, че е по-добре да се предаде!
Успех!
Коментари
Публикуване на коментар